Bursa Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayı etkinlikleri çerçevesinde düzenlediği söyleşide, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının fiziksel ve zihinsel denge üzerindeki önemini vurguladı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı’nın organize ettiği ‘Ramazan Sofralarında Sağlık ve Denge’ konulu söyleşide, iftar ve sahur sofralarında uyulması gereken beslenme kuralları detaylandırıldı. Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleşen etkinlikte, uzun süren açlık sonrası dengeli ve bilinçli beslenmenin gerekliliği katılımcılarla paylaşıldı.
Söyleşide konuşan Uzman Diyetisyen Hatice Nur Ege, Ramazan ayında öğün planlamasının önemi üzerinde durdu. Ege, uzun süreli açlık sonrası ani ve ağır yemeklerin sindirim sistemine zarar verebileceğini belirtti. “İftara hafif başlangıç yapmak, çorba ve salata gibi yiyeceklerle mideyi yormamak önemlidir. Sahurda ise, protein ve lif açısından zengin, tok tutan besinler tercih edilmelidir. Gün içinde bol su tüketimi, enerji dengesinin korunmasında büyük bir rol oynar. Amacımız, ibadetlerimizi huzur içinde gerçekleştirmek ve beden sağlığımızı korumaktır” ifadelerini kullandı.
Uygulanabilir beslenme önerilerinin ele alındığı program, katılımcıların sorularıyla sona erdi.
Post Views: 9
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.